El Clúster Foodservice de Catalunya ha creat un Hub d’Innovació Alimentària, un espai físic i virtual de referència per la creació de nous desenvolupaments i serveis a través de l’intercanvi de coneixement. La iniciativa té com a objectiu ajudar als restauradors a ser més competitius a través de la innovació col·laborativa per contrarestar els efectes de la pandèmia.
Gràcies al Food Innovation Hub, fabricants, distribuïdors i la restauració comercial organitzada i de col·lectivitats podran, en companyia de centres de recerca i desenvolupament, universitats i altres ens de coneixement, promoure projectes i activitats per fomentar estratègies de proximitat en matèries primeres, realitzar focus grups amb diferents targets de consumidors, desenvolupar nous aliments amb ingredients alternatius d’alt valor nutricional, preparar missions internacionals directes i inverses, validar els nous desenvolupaments i tendències. Aquestes accions, estaran validades per una comunitat científica i disposaran d’un centre d’experimentació amb experts, xefs, nutricionistes, restauradors i consultors gastronòmics.
“La iniciativa neix com de la petició del sector, de l’observatori de mercat encarregat pel Clúster Foodservice a NPD i a conseqüència de la reflexió sectorial realitzada a la seva Immersió Estratègica el passat octubre a la Fundació Alícia, a la que van assistir un centenar d’empreses”. – apunta Alejandro Utrera, Gerent del Clúster Foodservice.
Entre els objectius del Food Innovation Hub es destaca:
“Aquests reptes estan a les agendes de les empreses competitives, i nosaltres com a Clúster volem ajudar al sector del Foodservice a Catalunya a aconseguir-los, per això hem creat el Food HUB” afirma Alejandro Utrera, gerent del Clúster Foodservice.
El Food Innovation Hub desenvoluparà les seves actuacions en diferents formats, canals i espais amb la participació dels seus associats i col·laboradors i espera aixecar més de 750.000€ en projectes d’innovació en el sector.
25 abril 2025
Des del Clúster Foodservice, seguim apostant per la innovació tecnològica amb el Projecte Norman, una iniciativa que busca optimitzar el procés de transformació del blat en farina, millorant l’eficiència, la qualitat i la sostenibilitat dels processos de molineria.
14 abril 2025
Des del Clúster Foodservice continuem apostant per la sostenibilitat i la innovació en el sector. Actualment, estem treballant en Agrival, el projecte estratègic que té com a objectiu desenvolupar circuits òptims per a la gestió de residus i simplificar els processos de la cadena alimentària, tot disposant d’eines de càlcul de petjada mediambiental per procés.
4 abril 2025
Des del Clúster FoodService, continuem avançant amb Valorafood 2.0, una iniciativa que té com a objectiu transformar els subproductes derivats de la indústria del filetejat de tonyina i bacallà en productes d'alt valor afegit, mitjançant l'aplicació de tecnologies innovadores que afavoreixin la reducció del malbaratament alimentari i millorin la revalorització d'aquests recursos.
Buscador de continguts del clúster
Comentaris