El Clúster Foodservice ha impulsat una nova trobada de co-innovació B2B entre dos dels nostres associats: Areas i Zyrcular Foods. Durant la reunió, que s’ha celebrat aquest dimecres 3 de març, les dues empreses han explorat possibles vies de cooperació i aliances estratègiques de benefici mutu.
Areas és un dels líders mundials en Food&Beverage i Travel Retail, mentre que Zyrcular Foods és un grup empresarial dedicat al desenvolupament, producció i distribució de productes de proteïna alternativa. L’empresa, que va inciar les seves operacions distribuint els productes de Beyond Meat a Espanya, començarà produir anàlegs de peix i carn a partir d’aquest mes de març a la seva nova planta de Seva (Osona).
La principal col·laboració sorgida de la reunió va ser que, davant de la demanda per part de les noves generacions de consumidors de més productes aptes per a flexiterians, vegetarians i/o vegans, Areas vol explorar la incorporació al seu catàleg de productes com embotits de proteïna alternativa, noves varietats d’hamburguesa i productes complementaris fets per Zyrcular Foods.
“Actualment al mercat trobem que les persones flexiterianes, vegetarianes o veganes tenen manca d’embotits, sobretot a l’hora de satisfer fora de casa un moment puntual del dia com és l’esmorzar, amb un entrepà que està molt arrelat a la nostra cultura” explica Miguel Angel Martín, responsable de Franquícies d’Areas.
Per la seva banda, Santi Aliaga, CEO de Zyrcular Foods considera que “ha estat una reunió molt profitosa perquè considero que és vital que actors que estem en moments puntuals de la cadena de valor en temes d’alimentació i restauració, ens reunim per poder traçar projectes ben dirigits i ser eficients amb l’ús de recursos”.
“Poder plantejar un partnerariat amb Areas és una opció molt profitosa, ja que s’obren moltes vies de col·laboració, molts camins per recórrer i un ventall de possibilitats molt ampli” afegeix Aliaga.
Les dues empreses s’han emplaçat a celebrar una nova trobada, aquest cop a la fàbrica de Zyrcular Foods, per poder tastar els seus productes i aprofundir en possibles nous projectes conjunts.
Des del Clúster Foodservice seguirem treballant per potenciar l’alimentació amb base de proteïna alternativa amb els diferents verticals (proteïna vegetal, fermentacions, microproteïna, insectes o carn cel·lular) en funció de la seva possible escalabilitat i ajudant als associats a desenvolupar-los i implementar-los.
___
T’interessa fer una trobada B2B amb un dels associats del Clúster? Posa’t en contacte amb nosaltres i ho impulsarem!
2 febrer 2026
Del 26 al 30 de gener de 2026, el Cluster Foodservice de Catalunya ha participat activament a la Missió Agrofood 2026 a la Xina, una iniciativa estratègica impulsada amb el suport d’ACCIÓ que ha permès aprofundir en els principals vectors de transformació que estan redefinint el foodservice a escala global.
28 gener 2026
Una jornada celebrada el passat 27 de gener a Vic, va posar sobre la taula l’augede models de lideratge més col·laboratius i inclusius en l’àmbit empresarial, apartir dels valors en Clau F, en un context marcat pel canvi i la complexitat
22 setembre 2025
El Clúster Foodservice ha nomenat Mercè Estruga com a nova Clúster Manager, en el marc del pla estratègic presentat aquest juliol. Aquesta incorporació representa un pas endavant en la consolidació de la competitivitat del sector foodservice a Catalunya.
Buscador de continguts del clúster
Comentaris