
Coincidint amb la celebració de la reunió mensual de la junta directiva, es va celebrar a les instal·lacions d’AudensFoods a Parets del Valles el taller d’estratègia d’internacionalització del clúster. A banda d’AudensFoods, varen assistir-hi Tupinamba, Carns Romeu, Fòrum Gastronòmic, Innova Projectes, AN Grup i IRTA, com a membres de la junta directiva, Alejandro Utrera, com a clúster manager del cluster Foodservice i Encarni Avilés, d’ACCIÓ.
El taller d’estratègia d’internacionalització, facilitat per Marc Sansó, gestor de projectes de dinamització de clústers d’ACCIÓ, és una sessió de treball conjunta que té per objectius:
- Sensibilitzar sobre la importància de desenvolupar una estratègia d’internacionalització específica per a cada clúster.
- Proposar les directrius per a la creació d’un pla d’internacionalització que vagi més enllà d’un conjunt d’accions puntuals, a diversos horitzons temporals i relacionant-ho amb els objectius estratègics del clúster
- Ajudar a desenvolupar una metodologia de treball que permeti al clúster manager identificar i implicar els agents clau del clúster en la creació de l’esmentat pla
Donar a conèixer les diferents accions incloses en un porta foli diversificat de serveis d’internacionalització, encaminats tant a l’organització clúster com als seus membres.
Durant la sessió, de dues hores de durada, els assistents varen començar a identificar els objectius estratègics de l’organització clúster en relació al procés d’internacionalització, construint una primera proposta de segmentació de la cadena de valor del clúster que pugui esdevenir un futur pla individualitzat. Les properes passes, varen concloure, passen per un seguiment del treball que comporta la creació d’un grup de treball específic.
Us recordem que el taller d’estratègia d’internacionalització és un dels serveis que l’àrea de clústers d’ACCIO ofereix als clústers membres del Programa Catalunya Clústers sota demanda.